Pagrindinis > Apie mus skelbia > LRT.LT: Kritikų mylimas vyriško soprano ir klavesinininko duetas: kalbame ta pačia muzikine kalba

LRT.LT: Kritikų mylimas vyriško soprano ir klavesinininko duetas: kalbame ta pačia muzikine kalba

Rugpjūčio 17 d. Paliesiaus dvare pirmą kartą Lietuvoje ir Baltijos šalyse pasirodys „Duo Zeffiretti“: kritikų liaupsinamas vyriškas sopranas Maayanas Lichtas ir talentingas klavesinininkas Guy`us Maori. Duetas 2020 m. pelnė žiuri ir publikos prizą svarbiame „Grachtenfestival“ konkurse Amsterdame, gavo ne vieną stipendiją.

Maayanas Lichtas dažnai koncertuoja Nyderlanduose ir užsienyje, yra atlikęs daugybę operos vaidmenų, už kuriuos susilaukė daug kritikų liaupsių. Guy`us Maori – Izraelio klavesinininkas ir pianistas, nuo 2017 m. gyvenantis Nyderlanduose, jis koncertuoja kaip solistas ir įvairių ansamblių narys, yra įrašinėjęs radijo stotims ir dalyvavęs festivaliuose.

Koncerte „Stravaganza Italiana“ skambės Georgo Friedricho Handelio, Antonio Vivaldi, Domenico Scarlatti, Johano Sebastiano Bacho kūriniai.

Laukiant pasirodymo, Paliesiaus dvaras siūlo išskirtinį interviu su M. Lichtu ir G. Maori.

Plačiau apie koncertą: 08.17 | Duo Zeffiretti: Maayan Licht (vyriškas sopranas), Guy Maori (klavesinas) | Izraelis

Šaltinis: LRT.LT


– Kokios buvo jūsų pirmosios muzikos pamokos? Kas įkvėpė meilę muzikai?

M. Lichtas: Galiu papasakoti apie savo pirmąją privačią vokalo pamoką, kuri pakeitė mano gyvenimą! Kai man buvo 18 metų, kreipiausi į Vitą Gurevič, žinomą vokalo mokytoją ir dirigentę Izraelyje. Vaikystėje buvau dirbęs su ja chore, todėl norėjau, kad ji padėtų man išlavinti balsą, kadangi siekiau tapti popmuzikos žvaigžde.

Per šią pamoką ji išbandė mano balso diapazoną ir džiaugėsi, kad galiu pasiekti labai aukštas natas. Ji pasiūlė man tapti vyriško soprano dainininku ir specializuotis baroko muzikos srityje. Nuo tada vokalo pamokas padalijome į dvi dalis: vienoje daugiausia dėmesio skyrėme popmuzikai, kitoje – barokui. Nuo to laiko baroko muziką visiškai įsimylėjau. O po pusantrų metų persikėliau į Nyderlandus siekti operinio dainavimo bakalauro ir magistro laipsnių, specializuodamasis baroko muzikoje.

G. Maori: Abu mano tėvai labai mėgsta muziką, todėl namuose ji skambėjo visada – nuo klasikos ir džiazo iki progresyviojo roko. Tai neabejotinai įžiebė mano meilę muzikai ir padėjo suformuoti įvairiapusišką muzikinį skonį.

Vaikystėje mano kambaryje taip pat stovėjo senas mamos pianinas, jis mane labai domino. Kai būdamas aštuonerių pagaliau pasakiau mamai, kad noriu išmokti juo groti, ji nuvedė mane pas savo vaikystės mokytoją Nataliją Blumenfeld, todėl žinojome, kad esu patikimose rankose. Buvau drovus vaikas, bet Natalija buvo pakankamai sumani, tiesiog leido kalbėti muzikai ir taip ėmiau jaustis kaip namie.

 

– Kaip susidomėjote senąja muzika?

M. Lichtas: Kontratenorui, arba vyriškam sopranui, natūralu daugiausia dėmesio skirti baroko muzikai. Daug to laikotarpio kūrinių buvo parašyti kastratams, kurie tada buvo didžiausios žvaigždės, todėl daug vyriškų vaidmenų buvo kuriami aukštiems balsams.

Kitas įdomus baroko muzikos aspektas – joje gausu trelių (tai greitas dviejų garsų kaitaliojimas). Pats tapau kone apsėstas trelių ir jų vokalinio atlikimo įvaldymo. Netgi parašiau magistro darbą apie vokalo treles ir kaip šios technikos tobulinimas gali pagerinti visą vokalinį atlikimą. Baroko epochos traktatuose pabrėžiama trelių svarba – tiek muzikantams, tiek kritikams. Aš treles esu visiškai įsimylėjęs ir su malonumu jas atlieku kiekvieną kartą, kai dainuoju barokines arijas.

G. Maori: Mane, kaip pianistą, prieš pradedant specializuotis senosios muzikos srityje, visada traukė baroko repertuaras. Šį muzikos stilių visada labiausiai mėgau groti, jį atlikdamas scenoje jaučiausi patogiai.

Persikėlęs į Amsterdamą studijuoti fortepijono atlikimo magistrantūros, susidraugavau su Amsterdamo konservatorijos Senosios muzikos katedros studentais. Jie supažindino mane su daugybe gerų baroko muzikos atlikėjų ir tada dar nepažįstamu repertuaru – vėl pajutau tą pradinį jaudulį, kurį jaučiau kaip paauglys, dar tik pradėdamas atrasti klasikinę muziką. Vėliau ėmiau lankyti klavesino pamokas tiesiog dėl pramogos ir labai greitai įsimylėjau subtilų, bet neapdorotą šio instrumento skambesį. Tad siekti klavesino ir istorinių fortepijonų magistro laipsnio buvo tiesiog kitas natūralus žingsnis – ir tai vienas geriausių mano gyvenimo sprendimų.

 

– Kokia, jūsų nuomone, yra senosios muzikos padėtis?

M. Lichtas: Senoji muzika šių dienų muzikos pasaulyje tampa vis populiaresnė ir aš tuo labai džiaugiuosi. Nors dar turime daug ką nuveikti, man malonu prisidėti prie augančio jos populiarumo. Savo koncertuose ir ypač socialiniuose tinkluose taip pat matau, kad klausytojai labai domisi aukštais vyriškais balsais!

G. Maori: Pastebiu didėjantį kolegų muzikantų ir klausytojų susidomėjimą senąja muzika. Senoji muzika (arba istoriškai informuotas atlikimas) atveria tiek daug galimybių naujiems seniems garsams, instrumentams ir didesniam išraiškingumui bei kūrybiškumui interpretuojant muziką, kurią galbūt jau pažįstame. Galiu tik palinkėti, kad žmonių susidomėjimas ir toliau augtų, kad daugiau vietų įtrauktų senosios muzikos koncertus į savo repertuarą, taip didindamos jos žinomumą, pavyzdžiui, kaip Paliesiaus dvaras.

 

– Kaip susipažinote ir nusprendėte susiburti į duetą?

Abu: Susipažinome per bendrus draugus Amsterdamo konservatorijoje, kur abu studijavome.

Kartą įrašėme Maayano perklausos vaizdo įrašą. Paskui Maayano vokalo mokytoja Xenia Meijer, kuriai vaizdo įrašas labai patiko, pasiūlė mums kaip duetui dalyvauti konkurse „Grachtenfestival“ Amsterdame. Laimėjome ir pirmąją vietą, ir publikos prizą, o visa kita jau istorija.

 

– Ar kartu dirbant kyla kokių nors iššūkių?

Abu: Didžiausias iššūkis – nuspręsti, ką per koncertus rengsimės (juokiasi). Tai vienintelis dalykas, dėl kurio ginčijamės, nes muzikine prasme mūsų požiūriai visiškai sutampa. Kitas sunkumas – rasti mums abiem tinkamas koncertų datas, nes abu esame užsiėmę savo karjeromis. Tačiau kai susitinkame ir pradedame dirbti kartu, viskas eina kaip sviestu patepta.

 

– Kaip apibūdintumėte savo muzikinį partnerį?

M. Lichtas: Guy`us yra labai aistringas ir jautrus muzikantas. Jo virtuoziniai įgūdžiai labai įspūdingi, o muzikos suvokimas tiesiog žavus. Be to, jis labai atviras ir atidžiai klausosi savo partnerio, todėl muzikavimas su juo man teikia didžiulį džiaugsmą.

G. Maori: Maayanas yra aistringas, darbštus, vis stumiantis į priekį. Jo energija užkrečia ir mane, ir klausytojus. Kadangi jis yra labai įgudęs techniškai, galime kone iškart imtis muzikinių pasirodymo aspektų, o tai mano mėgstamiausia dalis. Man patinka su juo dirbti, nes mes iš tiesų kalbame ta pačia muzikine kalba ir viskas vyksta taip natūraliai. Nedažnai pasitaiko, kad pavyksta dirbti su žmogumi, kuris, kalbant apie muzikos kūrimą, turi tokią pačią viziją, todėl šia prasme man labai pasisekė.

 

– Galbūt norėtumėte perduoti būsimai publikai Paliesiaus dvare žinutę?

M. Lichtas: Klausykitės trelių!

G. Maori: Ateikite į koncertą ir pasikvieskite draugų!