Vasario 3 d. į Paliesiaus dvaro koncertų salę koncertuoti atvyksta jaunas Pietų Korėjos pianistas Jinhyung Park, kuris 2023 m. rugsėjį laimėjo pirmąją vietą prestižiniame IX tarptautiniame M. K. Čiurlionio pianistų konkurse. Tai bus jo pirmasis solinis koncertas po šios pergalės.
Jinhyung Park gimė 1996 m. Seule, Korėjoje, o groti fortepijonu pradėjo mokytis būdamas penkerių. Pirmąjį rečitalį jis surengė 2009 m. Po to pasirodė ne tik vienas, bet koncertavo ir su Kunwoo Paiku Eliziejaus laukų teatre Paryžiuje, su Slovakijos simfoniniu orkestru Bratislavoje, Ispanijos radijo ir televizijos simfoniniu orkestru, Monrealio simfoniniu orkestru Kanadoje, Fort Vorto simfoniniu orkestru „Bass Hall“ Teksase, Berlyno Konzerthauso orkestru „Konzerthaus“ salėje, Lietuvos nacionalinės filharmonijos orkestru Vilniuje ir kitais.
Pianistas yra pelnęs prizų nacionaliniuose ir tarptautiniuose konkursuose: pavyzdžiui, tapo nugalėtoju tarptautiniame konkurse „Prahos pavasaris“ 2016 m., laimėjo 1-ąją premiją tarptautiniame P. Jaeno pianistų konkurse 2023 m., II premiją Panamos tarptautiniame pianistų konkurse ir F. Šopeno vardo premiją Tarptautiniame Klivlendo pianistų konkurse 2016 m. Ne kartą buvo apdovanotas stipendijomis.
Plačiau apie koncertą: 02.03 | IX Tarptautinio M. K. Čiurlionio pianistų konkurso laureatas | Jinhyung Park: „The Day” (fortepijonas, Pietų Korėja)
Šaltinis: LRT.LT
Pagrindas tas pats, bet kultūrinių skirtumų yra. Pietų Korėjoje (mano nuomone, taip pat ir visose Rytų Azijos šalyse) daugiau dėmesio skiriama techniniams klausimams ir tam, kaip patogiai ir praktiškai groti fortepijonu. Man atrodo, kad Vakarų pasaulyje žmonės iš tikrųjų mėgaujasi muzika, kaip gyvenimo dalimi.
– Rugsėjo mėnesį laimėjote pirmąją vietą tarptautiniame M. K. Čiurlionio pianistų konkurse. Ar galėtumėte plačiau papasakoti apie šią patirtį? Ar buvo kokių nors ypatingų iššūkių ar įdomių akimirkų?
Man tai buvo nuostabi patirtis. Šiame konkurse norėjau išbandyti savo naują kūrinį ir jį atlikti prieš publiką, įskaitant žiuri narius – norėjau išgirsti jų nuomonę apie mano muziką, kuri tada buvo pakankamai žalia, neapdorota. Žinoma, pergalė konkurse mane labai nudžiugino, bet dar labiau džiaugiausi, kad mano muzika patiko daugeliui klausytojų.
Buvo ir juokingas nutikimas. Savo repertuarą repetavau dar prieš kelionę, nes dauguma kūrinių buvo nauji. Galbūt per daug repetavau – praleidau rytinį skrydį į Lietuvą (juokiasi).
– Kaip atrodo jūsų įprasta diena? Ar turite griežtą repetavimo tvarkaraštį?
Ne, neturiu. Visada stengiuosi susidaryti repeticijų planą, bet niekada jo nesilaikau. Ir supratau vieną dalyką: kai neturi jokio plano, niekas negali nepavykti.
– Koncerte Paliesiaus dvare grosite R. Schumanno, C. Debussy ir M. Ravelio kūrinius. Kodėl pasirinkote būtent šiuos kompozitorius?
Tiesą sakant, daugiau dėmesio skyriau kiekvienam kūriniui nei kompozitoriams. Galbūt kai kurie klausytojai jau bus tai pastebėję: ši programa yra išdėstyta pagal laiko intervalus. Pirmasis kūrinys, kurį grosiu, vadinasi „Ryto dainos“, po jo bus R. Schumanno „Fantazija“, kuri primena popietės saulę. Tarp C. Debussy „Estampes“ yra viena daina, pavadinta „Granados sutemos“. Galiausiai pasieksime naktį su M. Ravelio „Gaspard de la nuit“ (liet. „Nakties iždininkas“). Savo programa stengiausi sukurti dieną, kad galėtume pajusti, kas žmonėms yra „diena“.
– Kokie jūsų ateities planai?
Kovo mėnesį turiu koncertų Pietų Korėjoje, o balandį ir gegužę – Ispanijoje. Koncertai taip pat bus transliuojami tiesiogiai. Jei susidomėjote, labai laukčiau susitikimo ir internetu.