Aprašymas
Franzas Lisztas dažnai laikomas „šoumenu“, tačiau daug jo muzikinių kūrinių atskleidžia introspektyvią, ieškančią kompozitoriaus prigimtį. Tai ryškiausiai jaučiama jo cikle „Harmonies poétiques et religieuses” (liet. „Poetinės ir religinės harmonijos“), viename ambicingiausių, kontempliatyviausių, nuoširdžiausių ir paslaptingiausių F. Liszto kūrinių, kurį įkvėpė taip besivadinantis Alphonse’o de Lamartine’o poezijos rinkinys, F. Liszto išpažįstama katalikybė ir 1848–1849 m. revoliucijos. Pasak Saskia’os Giorgini „ši muzika yra giliai žmogiška ir nuoširdi, ji švelni, bet joje taip pat suskamba pačios liūdniausios, audringiausios ir skaudžiausios F. Liszto kada nors parašytos gaidos.“ Dešimt ciklo dalių – tai gilesnės žmogaus egzistencijos prasmės paieška, įsupta į kerinčio grožio muziką.
Pianistė Saskia Giorgini yra viena išskirtiniausių savo kartos pianisčių. Ji laimėjo ne vieną konkursą ir yra vertinama dėl savo puikios technikos ir skambesio grožio bei poetiškumo.
„Jaudinantis, nepriekaištingas“ (Fiona Maddocks, „The Observer“, apie S. Giorgini pasirodymą)
Saskia’os Giorgini debiutinis George’o Enescu fortepijono muzikos albumas buvo plačiai pripažintas: „Saskia’os Giorgini virtuoziškumas visiškai atitinka G. Enescu laikmečio dvasią ir kompozitoriaus garsų pasaulį… S. Giorgini tikrai internalizavo šią sunkiai pagaunamą, keistai prikaustančią muziką ir sužadino apetitą visam G. Enescu ciklui“ (žurnalas „Gramophone“).
S. Giorgini yra išleidusi tris įrašus su leidykla „Pentatone“: palankiai įvertintą „Schöne Müllerin“ su tenoru Ianu Bostridge’u, ir dvi 2021 m. kompaktines plokšteles, O. Respighi „Songs“ ir F. Liszto „Harmonies Poétiques et Religieuses“.
2016 m. ji laimėjo Tarptautinį V. A. Mozarto konkursą Zalcburge, kur taip pat gavo ypatingą apdovanojimą už geriausią kūrinio interpretaciją. Ji taip pat laimėjo ypatingą apdovanojimą už F. Chopino atlikimą 2015 m. Ferruccio Busoni pianistų konkurse. S. Giorgini giriama už „nepriekaištingą techniką, žavų ir jaudinantį skambesį, vaizduote ir grynu muzikalumu trykštančią interpretaciją“ (Salvatore Accardo).
S. Giorgini dažnai pasirodo pripažintuose rečitaliuose ir tiesioginiuose radijo įrašuose įvairiose salėse ir festivaliuose, įskaitant sales „Lingotto-Hall“ Turine, „Teatro La Fenice“ Venecijoje, „Concerti di Quirinale“ Romoje, „Meistersingerhall“ Niurnberge, „Liederhalle“ Štutgarte, „Großer Saal Stiftung Mozarteum“ Zalcburge, „Konzerthaus“ ir „Muzikverein“ Vienoje, Sankt Peterburgo Filharmonijoje, „Tivoli Vredenburg“ Utrechte, „Muziekgebouw“ Eindhovene, „Filharmonia Narodowa“ Varšuvoje, „Toppan Hall“ ir „Suntory Hall“ Tokijuje, „Wigmore Hall“ Londone, Seulo menų centre, Kairo operos teatre ir festivalius „Kamermuziek” Utrechte, „MiTo Settembre Musica“, „Unione Musicale orino“, „Vancouver Summer Festival“, „Festiwal Katowice Natura‘.
Ji yra grojusi su daugeliu orkestrų, pavyzdžiui, Tokijo metropoliteno simfoniniu orkestru, Lodzės filharmonijos orkestru Lenkijoje, CBC radijo orkestru Kanadoje, vadovaujant tokiems dirigentams kaip Simonas Gaudenzas, Eliahu Inbalis, Mario Bernardi, Antonello Manacorda, Tadeuszas Wojciechowskis ir Andrea Battistoni.
Dėl savo polinkio į kamerinę muziką, S. Giorgini dažnai scenoje pasirodo su garsiais partneriais: Ianu Bostridge’u, Vilde Frang, Martinu Fröstu, Janine Jansen, Gillesu Apapu, Mario Brunello, Thomasu Demenga ir daug kitų.
Ateityje S. Giorgini planuoja dalyvauti G. Enescu festivalyje Bukarešte, kur pasirodys su Atėnų valstybiniu orkestru ir Stefanosu Tsialisu, „MiTo“ festivalyje Italijoje, koncertuose „Elbphilharmonie“ salėje Hamburge ir „Konzerthaus“ salėje Vienoje, taip pat Ženevoje ir Amsterdame.
S. Giorgini pradėjo mokytis groti fortepijonu vos keturių. Sulaukusi penkiolikos, ji buvo priimta į fortepijono akademiją „Incontri col Maestro“ Imoloje, kur mokėsi Riccardo Risaliti, Leonido Margariuso ir Louiso Lortie klasėse. Ji taip pat su aukščiausiais pažymiais ir pagyrimais baigė Turino konservatoriją, kur mokėsi Claudio Voghera’os klasėje. Tada atlikėja užbaigė studijas Pinerolo muzikos akdemijoje, kur mokėsi Enrico Pace’io klasėje, Graco muzikos ir teatro universitete, Juliuso Drake’o klasėje, Zalcburgo „Mozarteum“ universitete, Pavelo Gililovo klasėje.
PROGRAMA:
F. Liszt (1811-1886) – Harmonies poétiques et religieuses (1853)
I. Invocation
II. Ave Maria
III. Bénédiction de Dieu dans la solitude
IV. Pensée des morts
PERTRAUKA
V. Pater Noster
VI. Hymne de l’enfant à son réveil
VII. Funérailles
VIII. Miserere, d’après Palestrina
IX. Andante lagrimoso
X. Cantique d’amour
Informacinis partneris:
Naujienos