Aprašymas
J. S. Bachas yra vadinamas klasikinės muzikos Tėvu, jis įkvėpė daugybę kitų kompozitorių, padėjo pagrindus muzikos komponavimui. Jo muzika, kaip vienas iškiliausių žmonijos kultūros, intelekto bei išsivystymo liudijimų, skrieja erdvėlaivyje „Voyager 1“ su svarbiausia informacija apie žemę ir jos egzistavimą. Bet Lietuvoje nėra tradicijos aukštame lygyje interpretuoti jo muziką. Bent kol kas. Gruodžio 17 d. kviečiame visus kultūra besidominčius, atviros širdies klausytojus į pianistės Onutės Gražinytės projektą „Impulsas – Bach!“, kuriame siekiama tokią tradiciją pradėti!
Pianistė Onutė Gražinytė Vokietijoje gyvena jau septynerius metus ir pastebėjo, kad čia, ypač šventiniu laikotarpiu, grojamiausiu repertuaru tampa būtent J. S. Bacho muzika. Kadangi tokios tradicijos Lietuvoje nėra, ji nusprendė ją pradėti, galbūt vėliau sukurti net festivalį, kuriame skambėtų ne tik J. S. Bacho, bet ir jo įkvėptų kompozitorių muzika, būtų gilinamasi į jo, kaip pirminio impulso, įtaką bei vėlesnę muzikos raidą.
Renginys pavadintas „Impulsas – BACH!“, nes J. S. Bacho muzikoje jaučiama harmonija, amžinas pulsas, judėjimas. Ji kaip didžiulė banga nuo baroko iki pat mūsų dienų nuvilnijo tapdama pradmenimi, impulsu kitiems kūrėjams. Tiesa, Bachas neišrado muzikos, jis ją ištobulino. Sakoma, kad net įvykdė didžiausią pokytį muzikos istorijoje. Didesnio lūžio muzikoje nuo šio kompozitoriaus gyvavimo laikų iki dabar nebuvo.
Renginyje dalyvauja Romualdo Gražinio vadovaujamas kamerinis choras „Aidija“, violončelistas Edward King, jo brolis baritonas William King, prie projekto planavimo prisideda ir jį palaiko dirigentė Mirga Gražinytė-Tyla.
Lina Dambrauskaitė – jaunosios kartos sopranas, jau sulaukusi pripažinimo ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio teatruose bei koncertų salėse. Solistė dainavimo meno Lietuvoje mokėsi pas Sigutę Stonytę, o vėliau pakėlė sparnus į Londono ir Ciuricho teatrus. Tarp Linos sukurtų vaidmenų – Semelė (G. F. Händelio „Semelė), Zerlina (W. A. Mozarto „Don Žuanas“), Laputė (L. Janačeko „Laputės gudruolės nuotykiai“) su Royal Academy Opera; Papagena (W. A. Mozarto „Užburtoji fleita“), Ksenija (M. Musorgskio „Borisas Godunovas“), Primadona (G. Donizetti „Viva la mamma“) Ciuricho operos teatre. Ji taip pat dažnai kviečiama atlikti solo partijas įvairiuose sakraliniuose bei simfoniniuose kūriniuose, solistė koncertavo su „La Scintilla“, „The Dunedin Consort“, „City of Birmingham Symphony Orchestra“. 2022 m. kovą Lina buvo įvertinta Auksiniu Scenos Kryžiumi už Sofi vaidmenį R. Strausso „Rožės kavalieriuje“ (Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras) ir Mari vaidmenį G. Donizetti „Pulko dukroje“ (Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras).
Lietuvos tenoras Ilja Aksionovas, gimęs 1996 m., pirmą kartą scenoje atsidūrė dar kaip diskantas – debiutuodamas kaip Princas Rachel Portman operos „Mažasis princas“ pastatyme ir kaip solistas Leornardo Bernsteino pjesės „Mass“ pastatyme. Vėliau jis studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Vilniuje, profesoriaus Virgilijaus Noreikos klasėje. Studijų metu jis laimėjo pirmąją premiją tarptautiniame konkurse „Kaunas Sonorum“ 2015 m. ir kartu su pianistu Gustu Raudoniumi laimėjo antrąją premiją „Citta di Barletta“ konkurse Italijoje. Nuo 2017 m. jis studijuoja Roberto Schumanno konservatorijoje Diuseldorfe, profesoriaus Konrado Jarnoto klasėje. Jis taip pat ne kartą dalyvavo meistriškumo kursuose, vedamuose tokių muzikų kaip Sarah Connolly, Anne le Bozeck, Hansas Eijsackersas, Christianne Stotijn ir kitų. Roberto Schumanno konservatorijoje jis dalyvavo įvairiuose operos projektuose, atliko tokius vaidmenis kaip Tamino W. A. Mozarto operoje „Užburtoji fleita“ ir Flute’o B. Britteno operoje „Vasarvidžio nakties sapnas“. Pastaraisiais metais jį buvo galima išgirsti kaip Alfredą J. Strausso operetėje „Šiksnosparnis“ ir kaip princą Ramiro G. Rossini operoje „Pelenė“ Etlingeno pilies festivalyje. O naujausias jo vaidmuo – Orfėjas Ch. W. Glucko operoje „Orfėjas ir Euridikė“, atliktas Enschedėje, Olandijoje. Jis taip pat koncertuoja kaip meninių dainų dainininkas – šitaip 2021 m. jis laimėjo spaudos prizą tarptautiniame vokalo konkurse „S-Hertogenbosch“. 2021–2022 m. sezonui jam buvo suteikta Richardo Wagnerio asociacijos Diuseldorfe stipendija.
William King – Naujojoje Zelandijoje gimęs baritonas, su pagyrimu baigęs muzikos bakalaurą, studijavo Naujosios Zelandijos muzikos mokykloje, pagrindinė jo mokytoja buvo Margaret Medlyn. Tarp jo operinių vaidmenų: Orfėjas Cl. Moterverdi operoje „L‘Orfeo“, grafas Almaviva „Figaro vedybose“, veikėjas Sam Naujosios Zelandijos operos teatro Garetho Farro operos „The Bone Feeder“ premjeroje ir kt. Jis buvo pavaduojantis aktorius Orfėjo vaidmeniui Naujosios Zelandijos operos teatro 2021 m. Ch. W. Glucko „Orfėjo ir Euridikės“ pastatyme. Willo Kingo koncertiniame repertuare yra J. S. Bacho „Pasija pagal Joną“, „Pasija pagal Matą“, F. Handelio „Mesijas“ ir daug kitų. Baritonas buvo pakviestas atlikti įvairius ciklus, įskaitant F. Schuberto „Winterreise“, R. Schumanno „Dichterliebe“ ir J. Brahmso „Vier Ernste Gesänge“. 2019 m. jis buvo išrinktas Naujosios Zelandijos operos teatro Kylančiu atlikėju.
Programoje:
Kantata BWV140
Pasiklausyti:
Renginio viršelio iliustracijos autorė – Aurėja Jucevičiūtė
Naujienos