Parodos PAUKŠTIS pristatymas ir performansas, kuriame ypatingus šokius šoks japonės šokėjos, rengiamas birželio 30 d., sekmadienį, 12 val.
Paliesiaus dvare savo darbus eksponuoja menininkė Jūratė Narmontaitė. „Paukštis – svarbiausias ir bene vienintelis mano vaizdinis objektas – kūrybos ašis. Paukštis – skirtingu metu pasirodantis vis kitu pavidalu – yra laisvės ir troškimų simbolis, elegancijos, ramybės, bet kartu ir skirtingų emocijų šaltinis“, – taip savo PAUKŠČIO pasirinkimą apibūdina autorė. Paroda dvare veiks iki liepos 11 d.
Savo darbų serijas ir atskirus darbus, pristatomus Paliesiaus dvare, J. Narmontaitė apibūdina gana detaliai:
„Pirmoji mecotintos atspaudų serija Kalevalos antis – bakalauro diplominis darbas – yra pasaulio sukūrimo mito interpretacija. Pagrindinis vaidmuo atiteko ančiai – stebuklingam skandinavų mitologijos paukščiui, kurių taip natūraliai ir lyg netyčia pilna Vilnelėje, vingiuojančioje Vilniaus dailės akademijos studentų pašonėje.
Antroji didžiulė serija Gegutė – magistro darbas. Paslaptingo, nenuspėjamo ir kartais nesuprantamo paukščio interpretacija. Remdamasi lietuvių mitologija ir tautosaka vaizdavau gegutės magišką pasaulį, kuriame ji pati – pasirinkimų simbolis, o jos plunksnos – abstrakčios nežinomybės vaizdai.
Gegutės ciklas atspaustas anestetinio reprinto technika. Tai moderni ir daug netikėtų rezultatų bei atsitiktinumų atnešanti technika, todėl kiekvienas atspaudas unikalus ir neturi tiražo. Reprinto technikos šaknys – litografija, tai yra technika, suviliojusi mane išvykti į Švediją mokytis litografijos meistrystės.
Švedijoje pradėjau kurti 1000 gervių projektą, trečiąjį darbų ciklą, vėl susijusį su paukščiais. Iš tiesų gervės mane apsupo jau kiek anksčiau, nukeliavus į Japoniją, tobulinti japoniškos keramikos įgūdžių. Ten, žinoma, gervė labai svarbus kultūrinis ir estetinis simbolis. Bet nedaugelis žino, kad Švedijoje esantis Hornborgasjön ežeras – tūkstančių gervių susitikimo vieta. Kaip tik ten, kur Švedijos litografijos akademijos širdis, nedideliame Tidaholmo miestelyje, aš buvau užklupta gervių. Čia projektas įgavo pagreitį, o japoniška tradicija paskatino sukurti visą tūkstantį atspaudų, akvarelių ir keramikos darbų.
Crane of Hokusai nedidelė serija iš 1000 gervių projeko, atspausta Tidaholmo dirbtuvėse. Šiems trims atspaudams atlikti prireikė pusės metų įgūdžių tobulinimo, taip pat nemažai užsispyrimo ir valios. Todėl šios trys gervės yra pavadintos Hokusai, vieno iš mano mėgstamiausių pasaulio dailininkų vardu.
Šalia serijų esantys mažesni darbai – senesni mecotintos technika atlikti paukščių atspaudai, nuo kurių prasidėjo mano grafinė kelionė, ir patys naujausi – akvarelės Džiunglių lapai, kurie dar neaišku, kur nuves.“