Įspūdžiai iš birželio 1 d . Riikkos Hakolos ir La vie de boheme pasirodymo Paliesiaus dvare
Šaltinis: Lrytas.lt
Melomanų pamėgtame Paliesiaus dvare š. m. birželio 1 ir 2 dienomis klausytojus džiugino Metropolitan Operos solistės , soprano Riikkos Hakolos suburtas kolektyvas pasirodymu „ La vie de boheme „ . Jo pagrindiniai atlikėjai , be pačios šilkinio tembro soprano solistės R . Hakolos , – jos tėvynainiai suomiai : taip pat sopranu dainuojanti Annika Leino , baritonas Jaako Kortekangas , puikaus kamerinio ansamblio , pakeitusio orkestrą , visos programos metu talkinusio dainininkams , nariai – smuikininkė Laura Rajanen , kontrabosininkas Johannes Ragg ir pianistas Jukka Nykanen . Šios trupės puošmena – gražaus tembro tenoro savininkas ispanas Eduardo Aladren .
Žinia , kad Paliesiaus dvare yra ir išskirtinė klinika , kurios pagrindinis gydymo metodas – pats organizmas . Jai atsirasti padėjo faktas , jog dvare kadaise gyveno vienas žymiausių Lietuvos dalininkų gydytojas Vincentas Smakauskas . Nuostabi gamta , suteikianti žmogaus sielai palaimą , aukščiausio profesinio lygio čia , jaukioje puikios akustikos kamerinėje salėje „ Pasaga „ ( talpina 100 klausytojų ) rengiami koncertai , net ir gurmaniški , pagal užsienio meistrų receptus gaminami valgiai iš netoliese esančių fermų ekologiškų produktų padeda pasijusti laimingais ir sveikais .
Birželio 1 dienos renginys užbūrė pasaulinio aukščiausio profesinio lygio atlikėjų kūrybingu , jaukiu koncertu – spektakliu , stebinusiu net ir puikia režisūra . Į programą , kurios branduolį sudarė Giacomo Puccini operų „ Bohema „ ( La Bohema ) ir kelios „ Kregždutės „ ( La Rondine ) arijos bei ansambliai , buvo meistriškai įpinti ir kelių kitų šešių žymių kompozitorių po vieną kūrinį : Paolo Tosti „ L ultima canzone „ , labai populiarūs Lara „ Granada „ , Marguerite Monnot „ Hymne a l amour „ , Leoncavallo „ Non mi tentar „ ( iš „ Pajacų „ ) , Juleso Massenet „ Vision Fugitive „ ( iš „ Herodiade „ ) bei Pietro Mascagni „ Intermezzo „ ( iš „ Cavalleria Rusticana „ ) . Tik su viena pertrauka traktuojami kūriniai sukūrė vientiso spektaklio įspūdį . Šiek tiek pasikeitė tik dainininkų apranga .
Dalyvaujanti įvairiuose televizijos projektuose bei laidose Riikka Johanna Hakola ( g . 1962 ) dainuoti mokėsi Sibelijaus akademijoje Helsinkyje , Londone , Berlyne , Niujorke bei Milane . Jau 15 metų jos balsas skamba tarp Suomijos nacionalinio operos teatro sienų . Ji koncertavo su žymiais orkestrais ir dainininkais Skandinavijoje , Anglijoje , Vokietijoje ir JAV . Jos atliekamos partijos skambėjo „ Metropolitan Opera „ Niujorke ir Didžiajame Maskvos teatre . Ji žinoma ir dėl pasirodymų su tokiomis žymiomis operos žvaigždėmis , kaip Placido Domingo ar Ana Netrebko , tiek ir dėl rečitalių , pritariant fortepijonui . Labiausiai garsinantis vaidmuo – Violeta iš „ La Traviatos „ . Kompozitoriai specialiai jai kuria dainas ir orkestro kūrinius .
Vyriausias šios trupės narys , baritonas Jaakko Kortekangas ( g . 1961 m . ) – Suomių nacionalinės operos ir baleto artistas , mokėsi Sibelijaus akademijoje , tobulinosi Ciuricho Operos studijoje , dainavo Freiburge , Pforzheime , kviečiamas į įvairių pasaulio šalių teatrus . Jo nuostabaus grožio balso tembras , išraiškingas ir įtaigus muzikinės medžiagos traktavimas , puiki vaidyba Paliesiaus „Pasagos „ salės spektaklyje nepaliko abejingų .
Gimęs Saragose ( Aragona , Ispanija ) Eduardo Aladren dirba tarp Amerikos ir Europos , sėkmingai pasirodė ir Tokijuje bei Kanadoje . Įdomus faktas , kad studijų Saragoso Muzikos konservatorijoje metu , jis dar mokėsi Inžinierinių mokslų industriją Saragoso universitete . 1998 m . baigė studijas ir 2000 – 2003 m . tęsė mokslus Madrido Aukštojoje muzikos mokykloje . Jis įgijo Bloomigtono ( Indianos universitetas , JAV ) „ Performance Diploma in Voice „ . Jo galingas , sodrus tenoras , puikiai skambantis visuose registruose , net kai jis , dainuodamas smagiai vaikščiojo po visą salę , bendraudamas su klausytojais , išraiškinga vaidyba , ryškus temperamentas , sugebėjimas jaukiai elgtis ansamblyje su partneriais buvo žavus .
Jauniausia vokalistų atstovė ( g . 1989 m . ) , sopranas Annika Leino mokėsi dainuoti keliuose Suomijos miestuose . 2014 m . baigė studijas Sibelijaus akademijoje Helsinkyje . Profesionaliai įvaldžiusi savo skambų balsą , ji sklandžiai įsiliejo į patyrusių meistrų trupę .
Negalima ypatingai nepažymėti puikaus instrumentinio trio , kuris subtiliai ir labai išraiškingai talkino vokalistams . Nuostabi smuikininkė Laura Rajanen groja kamerinę muziką daugybėje pasaulio festivalių , yra Juno styginių kvarteto ( Džiazo ) benraįkūrėja , griežia su Berlyno kamerinių ansamblių dalyviais . Kaip solistė turėjo gastrolinius koncertus ( tourne ) Azijoje ir Pietų Amerikoje , dalyvauja kaip kviestinė smuiko ir kamerinės muzikos profesorė Ispanijoje . Ji mokėsi groti smuiku Suomijoje , Prancūzijoje ir Berlyne , kur 2003 m . Hannso Eislerio aukštojoje muzikos mokykloje gavo diplomą . Solo grojimo studijas tęsė Veimare , o kamerinės muzikos atlikimo – Albano Bergo kvartete Kiolne . Daug metų ji buvo Europos Sąjungos kamerinio orkestro koncertmeisterė . „ Pasagos „ salėje jos smuiko garsai žavėjo subtiliomis traktuotėmis , išraiškingumu . Puikiai skambino pianistas Jukka Nykanen , kurio lanksčios traktuotės atstojo vos ne visą orkestrą . Jis , beje , yra ir kompozitorius bei įvairių renginių organizatorius . Jis jau išleido keletą savo kompaktinių įrašų , kurie tėvynėje buvo kritikų gerai įvertinti . Kontraboso meistras Johannes Ragg studijavo ir dirba įvairių Vokietijos miestų orkestruose . Paliesiaus koncerto metu jis sklandžiai bendradarbiavo su kolegomis .
Vien pasidomėjus šių atlikėjų biografijomis , atsėlino mintis , jog Riikkai Hakolai pavyko suburti neeilinių muzikų ansamblį . Be to , tai kuo tai priminė neseniai televizijoje pasibaigusį puikų „ Dviejų kartų „ renginį . Panašiai ir čia stebėtinai derėjo ir žavėjo vyresnių , patyrusių meistrų šiltas ir mielas bendradarbiavimas su jaunaisiais talentingais partneriais . Mimi partiją arijose dainavo Riikka Hakola , o duetuose jos traktuotės be išlygų derėjo su kibirkščiuojančiu temperamentą Eduardo Aladrenu . Jos balsas viduriniame ir kiek žemesniame registre skambėjo neįprastai – tarsi stygos būtų pridengtos surdina ( pranc . „ sourdine „ ) , minkštai ir prislopintai , o aukštame registre , kulminacijose – ryškiai ir skambiai , dažnai – su didele vibracija . Gi ispano balsas visuose registruose buvo skambus , gražaus tembro .
Vyriausias trupės atstovas Jaakko Kortekangas ( atliko Marcello partiją ) , pasižymintis raiškiomis , emocionaliomis traktuotėmis , duete su jauna Annika Leino ( Musetta ) , kuri sklandžiai ir profesionaliai atliko savo partiją , buvo dėmesingas jai , maksimaliai susikoncentravęs ir į vaidybą .
Jaukiai nuteikė ir scenografija . Šioje , akmeninėm sienom aprėmintos scenos erdvėje sukomponuotos dekoracijos su visomis reikalingomis „ Bohemos „ pradžiai ir pabaigai detalėmis , tiko viso renginio tėkmėje , kai buvo ištisai , be stabčiojimų , atliekami ir kitų kompozitorių kūriniai . Buvo sukurta ypatinga meninė atmosfera . Atrodė , kad čia pat , visai arti žiūrovų , veikiantys artistai bendrauja ir su klausytojais , skleisdami jiems gražiausius jausmus . Pradėję spektaklį arijomis iš G . Puccinio „ Bohemos „ pradžios , įpynę kitų autorių įspūdingus opusus , iš kurių ypač ryškiai ir įtaigiai buvo atlikta „ Granada „ bei M . Monnot „ Hymne a l amour „ , pateikę kelias arijas iš Puccinio „ Kregždutės „ , atlikėjai jautriai užbaigė „ Bohemos „ Finalu „ Sono andati „ .
Po šio mielo ir išraiškingo spektaklio visi trupės nariai bendravo su klausytojais kurie galėjo pateikti rūpimus klausimus , dėkoti šiems talentingiems svečiams .
Parengė Aldona Eleonora Radvilaitė