Lrytas.lt: spalvingas  spektaklis  Paliesiaus  dvare

Įspūdžiai iš birželio 1 d . Riikkos Hakolos ir La vie de boheme pasirodymo  Paliesiaus dvare

Šaltinis: Lrytas.lt

Melomanų pamėgtame Paliesiaus dvare š. m. birželio 1 ir 2 dienomis klausytojus džiugino Metropolitan Operos  solistės , soprano Riikkos  Hakolos suburtas kolektyvas  pasirodymu „ La vie de boheme „ . Jo pagrindiniai atlikėjai , be pačios šilkinio tembro soprano solistės R . Hakolos , – jos tėvynainiai suomiai : taip pat sopranu dainuojanti Annika  Leino , baritonas Jaako Kortekangas , puikaus kamerinio ansamblio , pakeitusio orkestrą  , visos programos metu talkinusio dainininkams , nariai – smuikininkė Laura Rajanen , kontrabosininkas Johannes  Ragg ir pianistas Jukka Nykanen . Šios trupės puošmena – gražaus tembro tenoro savininkas ispanas Eduardo Aladren .

Žinia , kad Paliesiaus dvare yra ir išskirtinė klinika , kurios pagrindinis  gydymo  metodas –  pats organizmas . Jai atsirasti padėjo faktas , jog  dvare kadaise gyveno vienas žymiausių Lietuvos dalininkų gydytojas  Vincentas Smakauskas . Nuostabi gamta , suteikianti žmogaus  sielai palaimą , aukščiausio profesinio lygio čia , jaukioje puikios akustikos kamerinėje salėje „ Pasaga „ ( talpina 100 klausytojų ) rengiami koncertai , net ir gurmaniški , pagal užsienio meistrų receptus gaminami valgiai iš netoliese esančių fermų ekologiškų produktų padeda pasijusti laimingais ir sveikais .

Birželio 1 dienos renginys užbūrė  pasaulinio aukščiausio profesinio lygio atlikėjų kūrybingu , jaukiu koncertu – spektakliu , stebinusiu net ir puikia režisūra . Į programą , kurios branduolį sudarė Giacomo Puccini  operų „ Bohema „ ( La Bohema ) ir kelios „ Kregždutės „ ( La Rondine ) arijos bei ansambliai , buvo meistriškai įpinti ir kelių kitų šešių žymių kompozitorių po vieną kūrinį : Paolo  Tosti „ L ultima canzone „ , labai populiarūs Lara „ Granada „ , Marguerite  Monnot  „ Hymne a l amour „ , Leoncavallo „ Non mi tentar „ ( iš „ Pajacų „ ) , Juleso Massenet  „ Vision Fugitive „ ( iš „ Herodiade „ ) bei Pietro  Mascagni  „ Intermezzo „ ( iš „ Cavalleria Rusticana „ ) . Tik su viena pertrauka traktuojami  kūriniai sukūrė  vientiso spektaklio įspūdį . Šiek tiek pasikeitė tik dainininkų apranga .

Dalyvaujanti  įvairiuose televizijos  projektuose bei laidose Riikka  Johanna  Hakola  ( g . 1962 )  dainuoti mokėsi Sibelijaus akademijoje Helsinkyje , Londone , Berlyne , Niujorke bei Milane . Jau 15 metų jos balsas skamba tarp Suomijos  nacionalinio operos teatro sienų . Ji koncertavo su žymiais orkestrais ir dainininkais Skandinavijoje , Anglijoje , Vokietijoje  ir JAV . Jos atliekamos partijos skambėjo „ Metropolitan Opera „  Niujorke  ir Didžiajame  Maskvos  teatre . Ji žinoma ir dėl pasirodymų  su tokiomis  žymiomis operos  žvaigždėmis  , kaip  Placido Domingo  ar Ana  Netrebko , tiek ir dėl rečitalių , pritariant  fortepijonui . Labiausiai garsinantis vaidmuo – Violeta iš „ La Traviatos  „ . Kompozitoriai  specialiai jai  kuria  dainas ir orkestro kūrinius .

Vyriausias  šios trupės  narys , baritonas  Jaakko  Kortekangas  ( g . 1961 m . ) – Suomių  nacionalinės  operos ir baleto artistas , mokėsi Sibelijaus akademijoje , tobulinosi Ciuricho  Operos  studijoje , dainavo Freiburge , Pforzheime  , kviečiamas į įvairių  pasaulio šalių teatrus . Jo nuostabaus grožio  balso tembras , išraiškingas ir įtaigus muzikinės medžiagos traktavimas , puiki vaidyba  Paliesiaus „Pasagos „ salės spektaklyje nepaliko abejingų .

Gimęs Saragose  ( Aragona , Ispanija ) Eduardo  Aladren dirba tarp Amerikos ir Europos , sėkmingai pasirodė ir Tokijuje bei Kanadoje . Įdomus faktas , kad studijų Saragoso  Muzikos konservatorijoje  metu , jis dar mokėsi Inžinierinių mokslų industriją  Saragoso universitete . 1998 m . baigė studijas ir 2000 – 2003 m . tęsė mokslus Madrido Aukštojoje muzikos  mokykloje . Jis įgijo Bloomigtono  ( Indianos universitetas , JAV )  „ Performance  Diploma  in Voice „ . Jo galingas , sodrus  tenoras , puikiai skambantis visuose registruose , net kai jis , dainuodamas smagiai vaikščiojo  po visą salę , bendraudamas  su klausytojais , išraiškinga vaidyba ,  ryškus  temperamentas , sugebėjimas jaukiai elgtis ansamblyje su partneriais buvo žavus .

Jauniausia vokalistų atstovė ( g . 1989 m . ) , sopranas  Annika  Leino mokėsi dainuoti keliuose Suomijos  miestuose . 2014 m . baigė studijas Sibelijaus  akademijoje Helsinkyje .  Profesionaliai įvaldžiusi savo skambų balsą , ji sklandžiai  įsiliejo į patyrusių  meistrų trupę .

Negalima ypatingai nepažymėti  puikaus  instrumentinio trio , kuris  subtiliai ir labai išraiškingai talkino vokalistams . Nuostabi smuikininkė Laura  Rajanen groja  kamerinę  muziką  daugybėje  pasaulio  festivalių , yra Juno  styginių kvarteto  ( Džiazo ) benraįkūrėja , griežia  su Berlyno kamerinių  ansamblių dalyviais . Kaip solistė turėjo  gastrolinius koncertus ( tourne ) Azijoje  ir Pietų Amerikoje , dalyvauja kaip  kviestinė smuiko ir kamerinės  muzikos  profesorė  Ispanijoje . Ji mokėsi  groti  smuiku Suomijoje , Prancūzijoje  ir Berlyne , kur 2003 m . Hannso  Eislerio aukštojoje  muzikos  mokykloje  gavo  diplomą . Solo grojimo  studijas tęsė Veimare , o kamerinės  muzikos atlikimo – Albano  Bergo  kvartete  Kiolne . Daug  metų ji  buvo  Europos  Sąjungos  kamerinio  orkestro  koncertmeisterė .  „ Pasagos „ salėje jos smuiko garsai žavėjo  subtiliomis traktuotėmis , išraiškingumu . Puikiai skambino pianistas Jukka  Nykanen  , kurio  lanksčios  traktuotės  atstojo vos ne visą orkestrą . Jis , beje , yra ir kompozitorius  bei įvairių  renginių  organizatorius . Jis jau išleido keletą savo kompaktinių  įrašų , kurie tėvynėje  buvo kritikų  gerai  įvertinti . Kontraboso  meistras Johannes  Ragg  studijavo ir dirba įvairių Vokietijos  miestų orkestruose . Paliesiaus  koncerto  metu jis sklandžiai  bendradarbiavo  su kolegomis .

Vien  pasidomėjus šių atlikėjų biografijomis , atsėlino mintis , jog Riikkai  Hakolai  pavyko  suburti  neeilinių muzikų  ansamblį . Be to , tai kuo tai priminė  neseniai televizijoje pasibaigusį puikų  „ Dviejų  kartų „ renginį . Panašiai ir čia stebėtinai derėjo ir žavėjo  vyresnių , patyrusių  meistrų šiltas ir mielas bendradarbiavimas su jaunaisiais talentingais partneriais . Mimi partiją  arijose  dainavo Riikka  Hakola , o duetuose jos traktuotės be išlygų derėjo  su kibirkščiuojančiu temperamentą  Eduardo  Aladrenu . Jos balsas viduriniame  ir kiek žemesniame registre skambėjo neįprastai – tarsi stygos būtų pridengtos  surdina ( pranc . „ sourdine „ ) , minkštai ir prislopintai  , o aukštame registre ,  kulminacijose – ryškiai ir skambiai , dažnai  – su didele vibracija . Gi ispano balsas visuose registruose buvo skambus , gražaus  tembro .

Vyriausias  trupės atstovas Jaakko  Kortekangas  ( atliko Marcello partiją  ) , pasižymintis  raiškiomis , emocionaliomis traktuotėmis , duete su jauna  Annika  Leino ( Musetta ) , kuri sklandžiai ir profesionaliai atliko savo partiją , buvo dėmesingas jai , maksimaliai susikoncentravęs  ir į  vaidybą .

Jaukiai nuteikė ir scenografija . Šioje , akmeninėm sienom aprėmintos scenos  erdvėje  sukomponuotos dekoracijos su visomis reikalingomis „ Bohemos „ pradžiai ir pabaigai detalėmis , tiko viso renginio tėkmėje , kai buvo  ištisai , be stabčiojimų , atliekami ir kitų kompozitorių  kūriniai . Buvo sukurta  ypatinga meninė atmosfera . Atrodė , kad čia pat , visai arti žiūrovų , veikiantys artistai bendrauja ir su klausytojais , skleisdami jiems gražiausius  jausmus . Pradėję spektaklį arijomis iš G . Puccinio  „ Bohemos „ pradžios , įpynę kitų autorių įspūdingus opusus , iš kurių  ypač ryškiai  ir įtaigiai buvo  atlikta „ Granada „  bei M . Monnot „ Hymne  a l amour „ , pateikę kelias arijas  iš  Puccinio  „ Kregždutės „ , atlikėjai jautriai  užbaigė „ Bohemos „ Finalu „ Sono andati  „ .

Po šio mielo ir išraiškingo spektaklio visi trupės nariai  bendravo su klausytojais  kurie  galėjo pateikti rūpimus  klausimus  , dėkoti šiems talentingiems svečiams .

 

 Parengė Aldona  Eleonora  Radvilaitė