Lrytas.lt: Liepos muzikinė programa Paliesiaus Dvare

Šaltinis: lrytas.lt

Sulig džiuginančia saulės kaitra, bei vis gausėjančiomis spalvomis pievose, ateinantis mėnuo Paliesiaus dvare žada nustebinti melomanus ir ne tik. Muzikinė programa varijuos nuo moderniai pateikto sutartinių skambesio iki tarptautionio lygio fortepijono virtuozų pasirodymų. Paliesiaus dvaras yra vieta, kur jūs ir jūsų šeima galėsite pailsėti gamtoje, bei pasimėgauti aukščiausios kokybės klasikine muzika tam akustiškai pritaikytoje, profesionalioje koncertų salėje. Viešbučių ir poilsio kompleksas gamtos glėbyje yra ne tik estetiškai stebinanti vieta, bet ir architektūrinė sintėze jungianti istorinius pastatus su šiuolaikišku interjeru. Dvaras mena XVII amžiaus laikus, kai šį įsigijo grafas Tyzenhauzas, vėliau jis priklausė LDK didikams. Šiuo metu kompleksas yra restauruotas ir teikia malonės ne tik akims, bet ir sielai. Aplink Paliesiaus dvarą randasi pažintinis sveikatingumo takas vedantis po laukinę gamtą, jame vyksta įvairūs kūrybiniai, bei sporto užsiėmimai, kurie džiugins mažus ir didelius. Kiekvieno koncerto metu taipogi organizuojami specialūs pasiūlymai lankytojiems, kuriuos rasite Paliesiaus dvaro tinklapyje. Liepos muzikinė programa:

 

“Netikėti prisilietimai“ – Gitaros meistras Martynas Kuliavas ir Sutartinių giedotojų grupė „ Ūtara“, Liepos 7

Netikėti prisilietimai. Gitaros ir sutartinių dermės ieškojimai – Martyno Kuliavo kūrybinis polėkis. Liepos 7d. šis ypatingas muzikantas Paliesiaus dvare pasirodys kartu su sutartinių giedotojų grupe “Ūtara”, bei muzikantais Robertu Vilčinsku ir Andriumi Afinogenovu.

Pelnytai vienu geriausių muzikantų Lietuvoje tituluojamas gitaristas Martynas Kuliavas, sukūręs daugybę dainų Lietuvos muzikos įžymybėms – Marijonui Mikutavičiui, Arinai, Gyčiui Paškevičui, Janinai Miščiukaitei ir kitiems, šiam muzikiniam projektui subūrė muzikantų komandą, siekdamas pristatyti unikalų požiūrį į Lietuvos nacionalinį turtą – sutartines. “Kodėl gi nepabandžius prisiliesti prie mūsų muzikinio paveldo perlo šiuolaikiniu žvilgsniu? – sako Martynas Kuliavas. – Sutartinių ir naujų harmonijų derinys iš tiesų gali tapti nauju atradimu daugeliui iš mūsų, jau nekalbant apie jaunąją kartą. Prie savo istorijos turime liestis ne tik su ašara akyse, bet ir su susižavėjimu bei pagarba tam, ką turime”.

“Netikėti prisilietimai“ – Gitaros meistras Martynas Kuliavas ir Sutartinių giedotojų grupė „ Ūtara“

Gintaras Januševičius (fortepijonas), Liepos 14

Januševičius išgarsėjo 2004-aisiais metais, tapęs jauniausiu Tarptautinio Monrealio konkurso finalininku, o konkurse paskambintus S. Rachmaninovo Etiudus-paveikslus Op. 39 gyrė tokie fortepijono meistrai kaip Jean-Philippe Collard, Kum-Sing Lee, Michel Dalberto, Benedetto Lupo. Etiudų-Paveikslų įrašas netruko apkeliauti viso pasaulio radijo stotis. Netrukus sekė pasirodymai legendinėje Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos Didžiojoje salėje, Barselonos Palau de la Musica Catalana, Würzburgo Rezidencijoje, Monrealio Wilfrido Pelletier salėje, Madrido Auditorijoje, Šenženio koncertų salėje, Paryžiaus Salle Cortot, Berlyno Kapituliacijos salėje ir t.t.. Atlikėjas koncertavo daugiau nei su 30-čia orkestrų, solines bei kamerines programas pristatė daugelyje Lietuvos ir Vokietijos miestų, o taip pat Niujorke, Vašingtone, Hamamacu, Rio de Žaneire, Berlyne, Prahoje, Šendžene, Londone, Paryžiuje, Madride, Romoje, Vienoje, Barselonoje, Stokholme, Tel Avive, Varšuvoje, Budapešte, Dubline, Ciuriche ir t.t. Atikėjas bendradarbiauja su kompozitoriais Jörg Widmann, Viktorija Poleva, Octavio Vazquez, Derek Woods, Ashley Hribar. 2017 metais Gintaras Januševičius Klaipėdoje įkūrė vasaros fortepijono akademiją „Klaipėda Piano Masters“, savo muzikinėmis idėjomis bei paskaitų įvairiapusiškumu analogų neturinčią visame pasaulyje.

Gintaras Januševičius (fortepijonas)

Guoda Gedvilaitė (fortepijonas), Liepos 20

Liepos 20 d. į Paliesiaus dvarą su nauja programa grįžta Guoda Gedvilaitė. Pianistė apie Paliesiaus dvare skambėsiančią programą pasakoja:

„Prieš daug metų gavau užsakymą išmokti keletą Claros Schumann pjesių. Pradėjau domėtis ir skaityti apie šią geriausią XIX a. Vokietijos muzikinio pasaulio moterį. Taip susižavėjau, kad perskaičiau visas biografijas bei tris tomus Claros ir Roberto laiškų. Tai labai romantiška, gilu ir itin autentiška. Įkvėpta šios istorijos sukūriau solinę programą, kur pati skambinu fortepijonu ir skaitau ištraukas iš Claros ir Roberto Schumannų laiškų. Lietuvos nacionalinės filharmonijos užsakymu su režisiere Jūrate Vansk, pianistais ir vaikais pastatėme labai gražų muzikinį spektaklį – „Meilės daina“ apie Schumannų šeimos ir Brahmso draugystę, kurį jau ne kartą rodėme Vilniaus filharmonijos ir Vokietijos scenose. Dėl didelio spektaklio pasisekimo jau kitą dieną sumaniau atkurti XIX a. saloną. Tokį, kokie būdavo Chopino, Liszto, Mendelssohno, Brahmso ir Schumannų laikais. Patys žymiausi salonai tuomet buvo Paryžiuje ir Berlyne, kuriuose lankydavosi karaliai, hercogai, grafienės, princesės ir visa aristokratija. Kokia laimė, jog fortepijonu galiu atlikti kėkvieną patikusią ir mane įkvėpusią  melodiją, harmoniją, spalvą ir nuotaiką. Ši programa moteriška ir stipri. Su didele aistra ir meile ruošiu Jums šią programą ir laukiu susitikimo nuostabiame Paliesiaus dvare!“

Guoda Gedvilaitė (fortepijonas)

Tord Gustavsen (fortepijonas) ir Tore Brunborg (saksofonas) (Norvegija), Liepos 24

„Jo melodijos – hipnotizuojančiai stiprios“, – teigia britų leidinys „The Guardian“. „Kiekviena nata – tobulai sudėliota“, – rašo „The Times“. „Jis visiškai įtraukiantis ir stebuklingas“, – taip vieną Tord įrašų apibūdina džiazo biblija vadinamas JAV žurnalas „Downbeat“. Muzikantas yra be galo gerbiamas muzikos kritikų, tarp daugybės Tord Gustavsen apdovanojimų, puikuojasi ir Norvegiškasis „Grammy“. 2003 – 2007 metais Tord Gustavsen Trio išleido tris albumus, kurie anot kritikų, pasižymėjo „įsimintinu skaistumu“, bei „meditatyviais atspalviais“. Albumai pavergė išrankią Norvegijos auditoriją, jų buvo parduota daugiau nei šimtas tūkstančių egzempliorių, o muzikantai už šį darbą 2005 metais laimėjo „Natjazz“ prizą.

Pats Tord Gustavsen teigia, jog jis labai aiškiai jaučia, jog jo kūrybinis potencialas ir darbingumas didžiule dalimi priklauso nuo organiško kūrybinio proceso: nuo vidinio įkvėpimo ir pasidavimo jį užplūstančiai kūrybiniai energijai, vengiant bet kokio savęs disciplinavimo, medžiagos struktūrizavimo ir pan.: „Mintis turi tekėti, tai energija, kuri susijungia su mano šaknimis, potyriais ir jausmais. Taip, po truputį įgaudama pavidalą, ji tampa mano vidiniais himnais“ – rašo T. Gustavsen. Pianistui be galo svarbu išlaikyti  muzikoje dvasingumą bei ryšį su lopšinėmis, iš kurių jis, nuo pat vaikystės sėmėsi įkvėpimo. „Muzika nebūtinai turi skambėti naujai ar įdomiai, svarbiausia – aiškiai juntamas jos gyvybingumas ir šviežumas.“ Jis teigė, kad yra kiek pasiilgstantis naivumo šių dienų džiazo kontekste, dėl to savo pasirodymuose stengiasi kuo labiau pasinerti į esamą momentą, aplinką ir jausmus, kuriuos, ši, jam sukelia. Jo manymu, sėkmės receptas susideda iš atsipalaidavimo, pasitikėjimo savimi ir kuklumo.

Tord Gustavsen (fortepijonas) ir Tore Brunborg (saksofonas) (Norvegija)