Birželio
13

Sutartinių slėpiniai: Trys Keturiose (Archajiška polifonija, Lietuva)

Atlikėjai: Daina Norvaišytė, Eglė Sereičikienė, Rima Visackienė, Audronė Žilinskienė ir Daiva Vyčinienė Koncerto data: 2020-06-13
Koncerto laikas: 16:00 Bilietų kainos rezervacijai: Geltonas sektorius - 15€, Raudonas sektorius - 20€
Bilietų teirautis: REZERVUOTI BILIETUS

30% nuolaida taikoma senjorams, moksleiviams ir studentams.

Vakarienė ir ...: PERŽIŪRĖTI

Šio koncerto pasiūlymai

Kelionė autobusu

Kelionė autobusu

Galite rinktis kelionę į koncertą mūsų transportu! Plačiau

Pageidaujantys atvykti iš Vilniaus į Paliesiaus dvare vyksiantį koncertą ir grįžti atgal registruojasi el.p. koncertai@paliesiausdvaras.lt. Kelionės į koncertą ir namo kaina asmeniui – 14 Eur.

Parduotuvėlė

Parduotuvėlė

Prieš koncertą kviečiame aplankyti ypatingų prekių Paliesiaus dvaro parduotuvėlę.

Ekskursija

Ekskursija

Likus 1,5 val. prieš kiekvieną koncertą, klausytojams rengiame nemokamą ekskursiją po dvarą.

Kepyklėlė

Kepyklėlė

Užsakykite lauktuvėms kepinius iš anksto. Užsakymui taikome 10% nuolaidą.

Vaikų darželis

Vaikų darželis

Visų koncertų metu veikia nemokamas vaikų darželis.

Pažymime, kad koncertas organizuojamas atsižvelgiant į karantino švelninimo V-ojo etapo nurodymus, kad būtų užtikrintas dalyvių saugumas, todėl vietų skaičius labai ribotas.

TRYS KETURIÕSE, profesionali sutartinių giedotojų grupė, vadovaujama etnomuzikologės Daivos Račiūnaitės-Vyčinienės, susiformavo dar 1983 m. tuometinio M.-K. Čiurlionio vidurinės meno mokyklos folkloro ansamblio sudėtyje. 1985 m. jau buvo išleista šios grupelės įgiedota vinilinė plokštelė „Sutartinės“.

Grupės pavadinimu pasirinktas refrenas „trys keturiose“, dažnas sutartinėse apie linų darbus. Šis pavadinimas nusako ir giedojimo būdų įvairovę (trejinės, keturinės, trejinės keturiose), ir giedotojų sudėties kaitą. Be to, trys keturi sakoma tuomet, kai imamasi bendro, sutartinai atliekamo darbo.

Šiandieninė ansamblio sudėtis: Daina Norvaišytė, Eglė Sereičikienė, Rima Visackienė, Audronė Žilinskienė ir Daiva Vyčinienė. Visos giesmininkės turi didelę folklorinio dainavimo patirtį, daug metų yra dalyvavusios folkloro ekspedicijose, studijavusios įvairius dainavimo stilius, klausiusios archyvų įrašų. Giedodamos sutartines, jos nesistengia kopijuoti archyvinių įrašų atlikėjų balsų. Giedotojos bando perprasti senojo intonavimo ir artikuliavimo paslaptis, drauge atskleisdamos ir savo savitų balso tembrų specifiką.

TRYS KETURIÕSE yra dalyvavusi daugelyje tarptautinių folkloro festivalių Lietuvoje ir užsienyje, koncertavusi folkloro ir šiuolaikinės muzikos festivaliuose Austrijoje, Belgijoje, Estijoje, Japonijoje, JAV, Italijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Rusijoje, Sakartvele, Serbijoje, Vokietijoje ir kt. Ansamblio balsai skambėjo Barbikano centro meno galerijoje (Londonas), „Takanawa Kumin Plaza” (Tokijus), Ščecino filharmonijoje, muzikiniame Liublino teatre, Haidno salėje (Viena) ir kitose įspūdingose vietose. Grupė kiekvienais metais dalyvauja tarptautinio folkloro festivalio „Skamba skamba kankliai” specialiuose sutartinių vakaruose, „Gyvosios archeologijos“ dienose Kernavėje, savitos muzikos ir šiuolaikinės baltų kultūros festivalyje „Mėnuo Juodaragis“ ir kt.

Sutartinių vidinę jėgą, grožį ir gelmę galima pajusti tik įsigilinus į patį giedojimą – aukščiausią nedidelės grupės žmonių dvasinio ir muzikinio bendravimo formą. Grupei giedojimas be jokių „priedų“ yra priimtiniausia sutartinių giedojimo – kontempliacijos forma. Tik giedant jas a cappella – nepaprastai atidžiai įsiklausant vienai į kitos balsą, ritmo pulsavimą, skiemenų tarimą, galimas bendras „alsavimas“, ypatingos darnos kūrimas. Giedant sutartines a cappella visa atsakomybė tenka ne aranžuotei ar originaliai instrumentuotei, ne ritmą „iš šalies“ palaikantiems būgnams, bet pačioms giedotojoms. Nuo jų, turinčių skirtingus balso tebrus, skirtingą laiko pojūtį, pagaliau, skirtingą pasaulėvoką, gebėjimo sutarti – susivienyti giedant sutartines ir priklauso bendro meninio produkto kokybė arba meninė įtaiga. Sutartinių giedojimas – tarsi šiuolaikinis ritualas, atliekamas čia ir dabar, įtraukiantis ne tik giedotojas, bet ir klausytoją/žiūrovą.

„Trys keturiose“ neatsisako amžių nugludintos vertybės – autentiško giedojimo, tačiau mielai eksperimentuoja, autentišką sutartinių giedojimą derindamos su šiuolaikiniais menais. Iš šių eksperimentų gimė ne vienas tarpdisciplininis ir diaugiabriaunis projektas.

Reikšmingiausi koncertai

2001 m. balandžio mėn. – koncertai Olandijoje ir Belgijoje, dalyvavimas Amsterdamo TV laidoje, įrašai Olandijos Radijui;

2003 m. kovo mėn. – autentiškų sutartinių koncertas ir kiti projektai Berlyno šiuolaikinės muzikos festivalyje „MaerzMusik“; Sutartinių koncertas „It chould sound like bells“. European Voices II. Cultural Listening and Local Discourse in Multipart Singing Traditions in Europe, 24–26 October, Vienna. Universität für darstellende Kunst Wien, Haydn-Saal. Anton-vonWebern-Platz 1. Viena (Austrija), spalio 24 d.;

2010 m. – Sutartinių koncertas “Voices from Song Country Lithuania”, Tokijas, „Takanawa Kumin Plaza” (Japonija)

2011 m. – Sutartinių koncertas tarptautiniame festivalyje „Najstarsze Pieśni Europy. Tradycja i awangarda“, Liublinas (Lenkija), Muzikinis teatras

2012 m Sutartinės – Strahlen der Dissonanz [Sutartinės – disonansų spindesys]. Romanischer Sommer Köln

2017, birželio 23 d. Rubato. Trys keturiose, Ščecino filharmonija, Kamerinė salė. 2017. 04.04.

Pasiklausyti:






30% nuolaida taikoma senjorams, moksleiviams ir studentams.

Bilietų Rezervacija





Užpildydami šią formą jūs sutinkate su privatumo politikos ir duomenų apsaugos taisyklėmis.